Head underwater
And they tell me
To breathe easy for a while
Breathing gets harder, even I know that
Made room for me; but it's too soon to see
If I'm happy in your hands
I'm unusually hard to hold on to

Blank stares at blank pages
No easy way to say this
You mean well, but you make this hard on me

I'm not gonna write you a love song
'cause you asked for it
'cause you need one, you see
I'm not gonna write you a love song
'cause you tell me it's
Make or break in this
If you're on your way
I'm not gonna write you to stay
If all you have is leavin',
Imma need a better reason
To write you a love song today (today)

I learned the hard way
That they all say
Things you want to hear
And my heavy heart sinks deep down under you and
Your twisted words,
Your help just hurts
You are not what I thought you were
Hello to high and dry

Convinced me to please you
Made me think that I need this too
轉載來自 ※Mojim.com 魔鏡歌詞網
I'm trying to let you hear me as I am

I'm not gonna write you a love song
'cause you asked for it
'cause you need one, you see
I'm not gonna write you a love song
'cause you tell me it's
Make or break in this
If you're on your way
I'm not gonna write you to stay
If all you have is leavin',
Imma need a better reason
To write you a love song today

Promise me that you'll leave the light on
To help me see with daylight, my guide, gone
'cause I believe there's a way you can love me
Because I say
I won't write you a love song
'cause you asked for it
'cause you need one, you see

I'm not gonna write you a love song
'cause you tell me it's make or break in this
Is that why you wanted a love song
'cause you asked for it
'cause you need one, you see
I'm not gonna write you a love song
'cause you tell me it's make or break in this
If you're on your way
I'm not gonna write you to stay
If your heart is nowhere in it
I don't want it for a minute
Babe, I'll walk the seven seas when I believe that
There's a reason to
Write you a love song today (today)
轉載來自 ※Mojim.com 魔鏡歌詞網

他們告訴我,把頭放進水裡

一開始呼吸順暢,但後來會越來越難。就算是我都知道這個道理

所以要欲擒故縱,當我喜歡被你掌控時,更要表現的難以駕馭。

呆呆的看著空白的紙張,很難說清楚怎麼了,你要得很明白,但卻把我推向窘境

我不會寫情歌給你,因為你要求我,因為你需要一首歌。我不會寫情歌,因為你跟我說不寫就分,如果你是這樣,你需要更好的理由,我今天不會寫情歌給你。

我辛苦的學會,男生們都說我想聽的話,直到我的心沉到谷底,你又扭轉你說過的話,你的情話傷到我,你不是我想的男生,你太崇高和枯燥。

強迫我去討好你,讓我以為我需要寫情歌給你,所以我試著讓你知道我想說的:

我不會寫情歌給你,因為你要求我,因為你需要一首歌。我不會寫情歌,因為你跟我說不寫就分,如果你是這樣,你需要更好的理由,我今天不會寫情歌給你。

答應我把燈打開,讓我看見白天,我的嚮導,消失了。因為我認為你有愛我的方法,因為我說我不會寫情歌給你。知道嗎?因為你要求的、因為你需要的。

我不會寫情歌,因為你跟我說不寫就分;因為你要求、因為你需要一首情歌。你看我不會寫情歌,因為你跟我說不寫就分,如果你是這樣,我不會寫給你好讓你留下。如果你的心都不在了,我也不會在它身上浪費時間

寶貝,等我想到為什麼今天要給你寫首情歌,我都可以逛世界七大洋一次了。

(中文歌詞自譯)

Sara Bareilles 的 love songs,好久的歌囉,可是今天在廣播聽到還是好有感覺!如果你也喜歡這首歌,就留言吧^^!  每次聽到這首歌就想到以前的男朋友也是這樣,要求這要求那的,祝福普天下的女生和gay們,不要因為另一半要求就傻傻得什麼都付出。愛別人愛到刺骨痛心的,還不如對自己好一點。如果男朋友可以說出"你不做XXX我就跟你分手",那我們又為什麼要跟他在一起?愛情有時是要互相妥協,但他只是男朋友,還不是你的老公呢!

arrow
arrow
    全站熱搜

    pizzatimmy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()